Een geslaagd en spannend basisscholentoernooi 2018

Zondag 23 september was het zover;  voor de 43ste keer organiseerde HV ERIX het handbaltoernooi voor basisscholen. Een volle Hamalandhal vol enthousiaste leerlingen en een tribune vol publiek! De leerlingen vormden samen 18 teams.

In de ochtend werden de poulewedstrijden gespeeld. Bij de meisjespoule A werden de meiden van Antonius Vragender 1e in de poule en de meiden van de St. Jozef uit Zieuwent 2e. In de andere meisjespoule, poule B, was het ook erg spannend en werd de St. Jozef uit Lichtenvoorde 1e en de St. Joris uit Lichtenvoorde 2e.

Bij de meisjes werd de strijd om de 1e en 2e plek gespeeld door de meiden van Antonius uit Vragender en de St. Jozef uit Lichtenvoorde. Deze wedstrijd werd gewonnen door de meiden uit Lichtenvoorde. De strijd om de 3e plaats werd gewonnen door St. Jozef uit Zieuwent tegen St. Joris uit Lichtenvoorde. De sportiviteitsbeker ging dit jaar naar het meisjesteam van De Regenboog.

Bij jongenspoule C, werd Frans ten Bosch 1e in de poule en Antonius Vragender 2e. In de andere jongenspoule, poule D, was het evengoed spannend. De jongens van de St. Jozef uit Lichtenvoorde werden 1e en Pastoor van Ars 2e.

Bij de jongens werd de strijd om de 1e en 2e plek gespeeld door de jongens Frans ten Bosch tegen Antonius Vragender; deze wedstrijd werd gewonnen door de jongens van Antonius Vragender. De strijd om de 3e plaats werd gewonnen door de jongens van St. Jozef uit Lichtenvoorde tegen de jongens van Pastoor van Ars. De sportiviteitsbeker ging dit jaar naar het jongensteam van OBS ’t Hof.

De gemeente Oost Gelre wordt volgend jaar in mei vertegenwoordigd bij de Gelderse Handbalkampioenschappen door bovengenoemde winnaars van het basisscholentoernooi van HV Erix. We kijken terug op een zeer geslaagde, gezellige en vooral sportieve dag; op naar de 44e editie!