Schoolhandbaltoernooi 2017

Handbaltoernooi voor basisscholen voor de 42e keer een succes!

Zondag 24 september jl. was het dan zover; voor de 42ste keer organiseerde HV ERIX het handbaltoernooi voor basisscholen. Een bomvolle Hamalandhal vol enthousiaste leerlingen en een tribune vol publiek!

In de ochtend begonnen de poulewedstrijden. Er waren veel leerlingen uit groepen 7 en 8 die samen 17 teams vormden: 9 meidenteams en 8 jongensteams.

Bij de meisjespoule A waren de meiden van de St. Jozef Zieuwent iets te sterk voor de Frans ten Bosch uit Lichtenvoorde, waardoor de meiden van de St. Jozef Zieuwent 1e werden in de poule en de meiden van Frans ten Bosch 2e. In de andere meisjespoule, poule B, was het ook erg spannend en won de Pastoor van Ars met een voorsprong op punten van de meiden van St. Jozef Lichtenvoorde.

Bij de meisjes werd de strijd om de 1e en 2e plek gespeeld door de meiden van de St. Jozefschool uit Zieuwent en de Frans ten Bosch uit Lichtenvoorde; deze wedstrijd werd gewonnen door de meiden uit Zieuwent. De strijd om de 3e plaats werd gewonnen door de St. Jozef Lichtenvoorde tegen Pastoor van Ars. De sportiviteitbeker ging dit jaar naar de Pastoor van Ars.

Bij de jongenspoule, poule C, waren de jongens van de St. Jozef Zieuwent en de Frans ten Bosch flink aan elkaar gewaagd. Uiteindelijk wonnen in deze poule de jongens van de Frans ten Bosch en werden de jongens van St. Jozef Zieuwent 2e. In de andere jongenspoule, poule D, was het evengoed spannend. De jongens van de St. Jozef Lichtenvoorde werden 1e. Met geringe verschillen werden de jongens van de St. Joris 2e in de poule.

Bij de jongens werd de strijd om de 1e en 2e plek gespeeld door de jongens van de Frans ten Bosch en St. Jozef Lichtenvoorde; deze wedstrijd werd gewonnen door de jongens van St. Jozef uit Lichtenvoorde.  De strijd om de 3e plaats werd gewonnen door de jongens van de St. Joris in de finale tegen de jongens van St. Jozef uit Zieuwent. De sportiviteitbeker ging dit jaar naar het jongensteam van Antonius uit Lievelde.

De gemeente Oost Gelre wordt volgend jaar in mei vertegenwoordigd bij de Gelderse Handbalkampioenschappen door de winnaars van het basisscholentoernooi van HV Erix, te weten: de meiden van de St. Jozef Zieuwent en de jongens van de St. Jozef uit Lichtenvoorde.

Al met al kijkt HV Erix terug op een zeer geslaagde, sportieve en gezellige dag; op naar de 43e editie volgend jaar!