Basisscholentoernooi 2016

Wederom geslaagd en spannend handbalscholentoernooi 2016

Zondag 25 september jl. was het dan zover; voor de 41ste keer organiseerde HV ERIX het handbaltoernooi voor basisscholen. Een bomvolle Hamalandhal vol enthousiaste leerlingen en een tribune vol publiek!

Vorig jaar wonnen zowel de jongens als meiden van St. Jozefschool uit Zieuwent. Wie zou dit jaar met de bekers naar huis gaan?

In de ochtend begonnen de 1e wedstrijden. Er waren ongeveer 230 leerlingen uit groepen 7 en 8 die samen 20 teams vormden. 10 meidenteams, 9 jongensteams en 1 gemengd team. Bij de meisjespoule A waren de meiden van de Frans ten Bosch net iets te sterk voor St. Jozef uit Zieuwent. In de andere meisjespoule was het super spannend en won de Pastoor van Ars met een voorsprong op doelpuntensaldo van de meiden van Antonius Lievelde.

Bij de meisjes werd de strijd om de 1e en 2e plek gespeeld door de meiden van de Frans ten Bosch en St. Jozefschool uit Zieuwent; deze wedstrijd werd gewonnen door de meiden uit Zieuwent. De strijd om de 3e plaats werd gewonnen door de Pastoor van Ars in de kruisfinale tegen Antonius Lievelde. De sportiviteitsprijs ging naar het gemengde team van Canisius.

Bij de jongens in poule C waren de jongens van de St. Joris, St. Jozef Lichtenvoorde en St Jozef Zieuwent flink aan elkaar gewaagd. Uiteindelijk wonnen in deze poule de jongens van de St. Joris en werden de jongens van de St. Jozef uit Lichtenvoorde 2e en uit Zieuwent 3e. In poule D was het evengoed spannend. De jongens van de Frans ten Boschschool werden 1e en gingen door naar de finale. Met zeer geringe verschillen werden de jongens van de Regenboog 2e en van de Pastoor van Ars 3e.

Bij de jongens werd de strijd om de 1e en 2e plek gespeeld door de jongens van de St Joris en Frans ten Bosch; deze wedstrijd werd gewonnen door de jongens van St. Joris. De strijd om de 3e plaats werd gewonnen de jongens van de St. Jozef Lichtenvoorde in de kruisfinale tegen de jongens van De Regenboog. De sportiviteitsprijs ging naar het jongensteam van de Pastoor van Ars.

De gemeente Oost Gelre wordt volgend jaar in mei vertegenwoordigd bij de Gelderse Handbalkampioenschappen door de winnaars van het basisscholentoernooi van HV Erix, te weten: de meiden van de St. Jozef Zieuwent en de jongens van de St. Joris.

Al met al kijkt HV Erix terug op een zeer geslaagde, sportieve dag; op naar de 42e editie volgend jaar!