Dames B Kampioen

Zet 11 gretige en enthousiaste meiden bij elkaar, vul dit soms aan met fanatieke C meiden en het resultaat is een kampioenschap! Begin van het seizoen kregen de dames te horen dat ERIX het A- jeugdteam uit de competitie zou halen vanwege een te krappe selectie. Er vond een herverdeling plaats en een nieuw team werd samengesteld, de B meiden.

In het begin was het nog even aftasten met elkaar, maar al gauw begonnen de resultaten te komen. Waar sommige tegenstanders verpletterd werden met uitslagen als 31-9 of 24-3 was vooral Huissen een gedoodverfde tegenstander. De dames speelden 4x tegen dezelfde teams in de competitie. Werden de eerste 2 wedstrijden tegen Huissen nog verloren en gelijk gespeeld. In de laatste 2 wedstrijden pakten de dames de punten. Dit geeft ook direct weer dat ze in de competitie enorm gegroeid zijn. En ook de gezelligheid binnen het team groeide. Voor elke wedstrijd wordt in de kleedkamer de sfeer flink verhoogd door liedjes als “Danny’s autopaleis” en “Huts” mee te zingen. En ook de high fives voorafgaand aan de wedstrijd werden gedurende het seizoen ingevoerd om iedereen nogmaals op te peppen.

Een geweldig seizoen is bekroond met een dik verdiend kampioenschap!